تبلیغات
آموزش CCNA ,آموزش CCNP ,آموزش CCIE ,آموزش CCDA ,آموزش CCDP ,آموزش CCDE ,آموزش CCSP ,آموزش CCIP ,آموزش CCVP ,آموزش سیسکو ,آموزش CISCO ,آموزش سیسکو مقدماتی ,آموزش سیسکو پیشرفته و حرفه ای ,فیلم آموزش CCNA ,فیلم آموزش CCNP ,فیلم آموزش CCIE ,فیلم آموزش CCDA ,ف
 
 
 
آموزش CCNA ,آموزش CCNP ,آموزش CCIE ,آموزش CCDA ,آموزش CCDP ,آموزش CCDE ,آموزش CCSP ,آموزش CCIP ,آموزش CCVP ,آموزش سیسکو ,آموزش

Voice over IP|صدا روی پروتکل اینترنت|مقاله Voice over IP|دانلود مقاله شبکه |مقاله سیسکو

نویسنده : علی صالحی | تاریخ : 02:18 ب.ظ - سه شنبه 1 فروردین 1391

قسمت دوم 


صدا روی پیام فوری(VoIM) 

صدای روی پیام لحظه‌ای(VoIP،(VoIM را در هنگامی که یک ارتباط در میان چندین ارتباط وجود دارد، با یک لیست تماس و حضور واسط، به‌عنوان تجربهٔ ابتدایی کاربر معرفی می‌کند. 

بسیاری از سرویس‌های پیام‌آور لحظه‌ای، مشتری به مشتری یا مشتری به PSTN VoIP را در متوسط ۲۰۰۰ ثانیه اضافه می‌کند.


صدا روی پیام فوری(VoIM) 

صدای روی پیام لحظه‌ای(VoIP،(VoIM را در هنگامی که یک ارتباط در میان چندین ارتباط وجود دارد، با یک لیست تماس و حضور واسط، به‌عنوان تجربهٔ ابتدایی کاربر معرفی می‌کند. 

بسیاری از سرویس‌های پیام‌آور لحظه‌ای، مشتری به مشتری یا مشتری به PSTN VoIP را در متوسط ۲۰۰۰ ثانیه اضافه می‌کند.

اختیار

بازاریابی انبوه تلفن

آغاز یک توسعهٔ اساسی در سال ۲۰۰۴، مقدمهٔ خدمات انبوه بازار VoIP روی سرویس‌های دسترسی به اینترنت پهن‌باند بوده‌است، که مشترکین هنگامی که روی PSTN هستند تماس‌ها را 

ایجاد و دریافت می‌کنند. شرکت‌های تلفن VoIP خدمات کامل تلفن تماس‌های به درون و به بیرون را با تماس‌گیری مستقیم به‌درون تهیه می‌کنند. بسیاری تماس نامحدود به آمریکا، و بعضی برای 

کانادا یا کشورهای انتخاب شده در اروپا و یا آسیا را به همان خوبی، با هزینهٔ ماهیانهٔ یکسان پیشنهاد می‌دهند.

این خدمات تنوع وسیعی از شکل‌هایی که می‌تواند بیشتر یا کمتر شبیه به POTS سنتی باشد را در برمی‌گیرد. در نهایت، تلفن آنالوگ(ATA) ممکن است برای سرویس‌گیری به اتصال اینترنتی 

پهن‌باند و یک جک تلفن موجود که تقریباً غیر قابل تشخیص از POTS در جک‌های دیگر اقامتگاه است، متصل شود. این نوع خدمت، که مخصوص یک مکان ثابت است، به‌طور عمومی به‌وسیلهٔ 

تهیه‌کنندگان اینترنت پهن‌باند از قبیل شرکت‌های کابلی و شرکت‌های تلفنی به‌عنوان یک خدمت تلفنی سنتی با نرخ ارزان‌تر یکسان پیشنهاد شده‌است. عبارت "VoIP" اغلب در فروش این خدمات 

استفاده نمی‌شود، ولی صنعت به جای آن از عبارت‌های "تلفن اینترنتی"، "تلفن دیجیتال" یا "تلفن نرم" برای استفاده‌کنندگان تلفن معمولی که لزوماً دانا به تکنولوژی نیستند، استفاده کرده‌است. 

به‌طور معمول، تهیه‌کننده فواید قادر بودن برای نگهداری شماره تلفن موجود یک فرد را، اعلام می‌کند.

از سوی دیگر خدماتی شبیه به پروژه‌ی(جیزمو) و اسکایپ وجود دارند که روی یک مشتری نرم‌افزاری در یک کامپیوتر(به جهت قرار دادن یک تماس روی شبکه) تکیه می‌کنند، جایی که یک استفاده 

کنندهٔ ID می‌تواند روی بسیاری از کامپیوترهای متفاوت یا در مکان‌های متفاوت روی یک لپ‌تاپ استفاده کند. در این میان سرویس‌های ناصحیح که یک تماس گیرندهٔ تلفن برای وصل شدن به 

اتصال پهن‌باند تهیه می‌کند، شبیه به سرویس‌های پیشنهاد شده به‌وسیلهٔ تهیه‌کنندگان پهن‌باند(و در برخی حالات اجازهٔ اتصالات مستقیم تلفن‌های SIP را نیز می‌دهد) بر ادراک بیشتر مصرف‌کننده 

از تکنولوژی، هدف‌گذاری شده‌اند که قابلیت حمل را از مکانی به مکانی دیگر اجازه می‌دهد. فایدهٔ این دو نوع خدمت، توانایی برای ایجاد و دریافت تماس‌ها با هر جایی در دنیا و نه با هزینهٔ بالا، 

هنگامی که فرد در منزل است، می‌باشد. هزینهٔ اضافه‌ای هنگام انحراف تماس از طریق PSTN وجود ندارد، و مجموعهٔ تماس‌ها، برای تماس اصلی هزینه‌ای در بر ندارد. برای مثال اگر یک 

مشتری با یک شماره تلفن خانگی در آمریکا یا کانادا با فرد دیگری در محدودهٔ تماس محلی‌اش، تماس بگیرد، آن همانند تماس محلی، صرف‌نظر از جای فرد در دنیا، عمل خواهد کرد. استفاده‌کننده 

اغلب ممکن است کدهای منطقهٔ فرد دیگری در محدودهٔ خودش را برای به حداقل رساندن هزینه‌های تلفن(برای یک شمارهٔ تماس تکراری با مسافت طولانی) انتخاب کند.

برای برخی استفاده‌کنندگان، مکمل‌های تلفن پهن‌باند برای جابجایی‌های سریع‌تر، از یک خط PSTN خدمات سنتی، لازم است. VoIP به یک اتصال اینترنتی پهن‌باند نیاز دارد و اگر یک تلفن 

اختیاری استفاده می‌شود، یک برق در اختیار معمولاً مورد نیاز است. در زمان قطع برق، سرویس‌های VoIP معمولاً عمل نمی‌کنند. به علاوه، یک تماس به شمارهٔ ۹۱۱(خدمات اورژانس) برای 

اعزام به نزدیک‌ترین مرکز اورژانس محلی ممکن است به‌طور خودکار مسیریابی نشود، و برای مشتری‌های خارجی آمریکا می‌تواند استفاده‌ای نداشته باشد. این واقعیت بالقوه‌ای برای 

استفاده‌کنندگان است که یک شماره با کد خارج از محدودهٔ خودشان را انتخاب کنند. بعضی تهیه‌کنندگان VoIP به استفاده‌کنندگان توانایی برای ثبت آدرس‌هایشان را پیشنهاد می‌کنند به‌نحوی که 

سرویس‌های ۹۱۱ آنچنانکه آنان متوقع هستند، کار کنند.

چالش دیگر این خدمات، کارکرد مناسب تماس‌های صادره از ماشین‌های FAX، جعبه‌های TiVo/ReplayTV، دریافت‌کنندگان تلویزیون ماهواره‌ای، سامانه‌های هشداردهنده، مودم‌های 

متعارف و یا فکس مودم‌ها و دیگر وسایل شبیه‌است که دسترسی به یک خط تلفن رتبه‌بندی صدا برای بعضی یا به همهٔ عاملیتشان بستگی دارد. در حال حاضر، بعضی اوقات انواع تماس‌ها بدون هیچ 

مشکلی به‌طور سراسری انجام می‌شود، اما در حالات دیگر آن‌ها به‌هیچ وجه سرتاسر پیش نمی‌روند. و در برخی حالات، این تجهیز می‌تواند برای کار روی یک اتصال VoIP، اگر سرعت 

ارسال به یک نرخ بایت بر ثانیهٔ پایین‌تر تغییر کند، ساخته شود. اگر VoIP و جانشین سلولار خیلی عمومی شود، برخی سازندگان تجهیزات فرعی ممکن است برای طراحی دوبارهٔ تجهیزات 

تحت فشار قرار گیرند زیرا امکان تظاهر طولانی‌تر به وجود یک خط تلفن در دسترس رتبه‌بندی صدای معمولی در تقریباً همهٔ خانه‌ها در آمریکای شمالی و اروپای غربی ممکن نیست. وب‌سایت 

TestYourVoIP یک سرویس مجانی برای تست کیفیت(یا تشخیص) یک اتصال اینترنت با برقراری تماس‌های VoIP، شبیه به هر مرورگر ساده شدهٔ وب توانمند شده با جاوا، یا از 

هر تلفن یا وسیلهٔ VoIP قادر به تماس با شبکهٔ PSTN را پیشنهاد می‌کند.

اشخاص حقیقی و شرکت‌های ارتباط از راه دوراستفاده‌کننده

اگر چه محیط‌های دفتری کمی و حتی خانه‌های کمتری از یک زیرساخت VoIP ناب استفاده می‌کنند، تهیه‌کنندگان ارتباطات راه دور هر روز از علم تلفن IP، اغلب روی یک شبکهٔ IP 

اختصاصی، برای اتصال ایستگاه‌های سوییچینگ(راه‌گزینی) سیگنال‌های صدای تبدیل یافته به بسته‌ها و برعکس استفاده می‌کنند. نتیجه، ایجاد یک شبکهٔ دیجیتال دیتای خلاصه شدهٔ مجزاست که 

تهیه‌کننده می‌تواند به‌راحتی برای اهداف چندگانه مورد استفاده قرار دهد و آن‌را ارتقا بخشد.

تلفن مشتری حقوقی اغلب و منحصراً از تلفن IP برای سود جستن از مزایای دنیای مجزا حمایت می‌کند. مزیت استفاده از این تلفن، نیاز به فقط یک کلاس اتصال مدار(حوزه- مسیر) و استفادهٔ 

بهتر از پهنای باند است. شرکت‌ها می‌توانند گت‌وی‌های خودشان را برای حذف هزینه‌های بخش سوم که در برخی موقعیت‌ها ارزنده‌است، پیدا کنند.

VoIP به‌طور گسترده به‌وسیلهٔ حامل‌ها، مخصوصاً برای تماس‌های تلفنی بین‌المللی به‌خدمت گرفته شده‌است. آن به‌طور عمومی برای شروع آمد و شد مسیر و پایان در تلفن‌های PSTN 

معمولی استفاده شده‌است.

بسیاری از شرکت‌های ارتباط از راه دور زیرسامانه چند رسانه‌ای IMS)IP)، که تکنولوژی‌های اینترنت را با دنیای موبایل یکی خواهد کرد(استفاده از یک زیرساخت VoIP خالص) 

جستجو می‌کنند. این، آن‌ها را برای ارتقای سامانه‌های موجودشان هنگام پذیرفتن تکنولوژی‌های اینترنت از قبیل ایمیل، وب، پیام فوری، حضور و کنفرانس‌های ویدیویی توانا خواهد ساخت. آن 

همچنین به سامانه‌های VoIP موجود به‌عنوان واسط با PSTN معمولی و تلفن‌های سیار(موبایل) اجازه خواهد داد.

شماره‌گیری الکترونیکی(ENUM) از شماره‌های تلفن استاندارد(E.۱۶۴) استفاده می‌کند، اما اجازهٔ اتصالات کامل روی اینترنت را می‌دهد. اگر بخش دیگری از ENUM استفاده کند، هزینه 

فقط شامل اتصال به اینترنت است. PBX مجازی(یا IP PBX) به شرکت‌ها برای کنترل شبکهٔ تلفن داخلی‌شان روی یک LAN موجود اجازه داده و بدون نیاز به سیم یک شبکهٔ تلفن مجزا، 

سرویس می‌دهد. سپس استفاده‌کنندگان از طریق این محیط می‌توانند از تلفن‌های استاندارد دوبل(زوج) با یک FXS، تلفن IP متصل شده به یک پورت داده یا یک تلفن نرم روی PCیشان استفاده 

کنند. شبکه‌های تلفن VoIP داخلی، تماس خارج از محدوده و داخل محدوده روی خطوط PSTN استاندارد را به‌واسطهٔ استفاده از وفق‌دهنده‌های(مبدل‌های) FXO اجازه می‌دهد.

استفاده در رادیوی غیر حرفه‌ای 

بعضی وقت‌ها رادیوی نامیده شده روی پروتکل اینترنت یا RoIP، یا رادیوی آماتور، VoIP را به‌وسیلهٔ تکرارکننده‌های ارتباط و استفاده‌کنندگان از Echolink، IRLP، D-

STAR، Dingotel و EQSO اقتباس کرده‌است. در حقیقت، اکولینک به استفاده‌کنندگان برای اتصال به تکرارکننده‌ها از طریق کامپیوترهایشان(روی اینترنت) و بیشتر(و سریع‌تر) 

به‌وسیلهٔ استفاده از یک رادیو، اجازه می‌دهد. به‌وسیلهٔ استفاده از رادیوی آماتور VoIP اپراتورها قادرند که ایجاد کنند شبکه‌های تکرارکنندهٔ بزرگ را در همکاری با تکرارکننده‌ها روی دنیا، 

جایی که اپراتورها می‌توانند دسترسی داشته باشند به سامانه با رادیوهای تازه کار واقعی.

رادیوهای استفاده‌کننده از اپراتورهای رادیوی جدید قادر به تنظیم(تغییر) فرکانس با تکرارکننده‌های با امکانات VoIP و استفاده از سیگنال‌های DTMF برای دستور به تکرارکننده برای اتصال 

به تکرارکننده‌های دیگر هستند، از اینرو به آن‌ها برای صحبت کردن با مردم سراسر دنیا، حتی با رادیوهای VHF "خط دید" اجازه می‌دهد.

ضربه برای تماس 

ضربه برای تماس، سرویسی است که به استفاده‌کنندگان اجازه می‌دهد به یک دکمه ضربه بزنند و بی‌درنگ با یک نمایندهٔ سرویس مشتری صحبت کنند. تماس همچنین می‌تواند روی VoIP حمل 

شود، یا مشتری ممکن است یک تماس به عقب فوری را با ورود شماره تلفن آن‌ها تقاضا کند. یک سود مهم برای تهیه‌کنندگان "ضربه برای تماس" آن است که به شرکت‌ها برای بازبینی کردن، 

هنگامی که دیدارگران آنلاین از وب‌سایت به یک کانال فروش تلفن تغییر می‌کنند، اجازه می‌دهد.

مسایل قانونی در کشورهای مختلف 

هنگامی که محبوبیت VoIP رشد می‌کند، و کاربران PSTN در افزایش اعضا به VoIP سوئیچ می‌کنند، دولت‌ها در تعدیل VoIP، شبیه به خدمات PSTN، علاقه‌مندتر می‌شوند، به 

خصوص با تشویق انحصارگران تلفن تحت قیمومیت دولت، فروشندگان انحصاری یک کشور، که این‌را به‌عنوان راهی برای رقابت جدید آرام گرفته، تلقی می‌نمایند.

در آمریکا کمیتهٔ ارتباطات فدرال هم اکنون به همهٔ اپراتورهای VoIP که از ۹۱۱ افزوده شده پشتیبانی نمی‌کنند نیاز دارد، تا یک برچسب خطا، که: "سرویس‌های ۹۱۱ سنتی در دسترس نیستند" 

را الحاق کند. FCC(سازمان آمریکایی مسئول منظم کردن ارتباطات) اخیراً به اپراتورهای VoIP برای حمایت از عاملیت استراق سمع CALEA نیاز داشت. پیمان ارتباطات از راه دور 

۲۰۰۵ افزودن بیشتر مقررات PSTN سنتی، از قبیل قابلیت انتقال شمارهٔ محلی و حقوق لازحمهٔ سرویس جهانی را پیشنهاد می‌دهد. مسایل دیگر قانونی آینده شبیه به: شمولیت قوانین در مقابل 

استراق سمع، و بی‌طرفی شبکه هستند.

برخی از کشورهای آمریکای لاتین و وابسته به دریای کارائیب، برای خدمات تلفنی ایالت‌های خودشان، که محدودیت‌هایی روی استفاده از VoIP تحمیل شده‌است، بیمناک هستند، شامل پاناما، 

جایی که برای VoIPمالیات وضع شده‌است. در اتیوپی، جایی که حکومت تنها سرویس‌دهندهٔ ارتباط از راه دور است، و پیشنهاد برای استفاده از خدمات VoIP یک گناه مجرمانه‌است. 

کشور، دیوارهای آتش را برای جلوگیری از تماس‌های بین‌المللی ایجاد شده با استفاده از VoIP، نصب کرده‌است. این اقدام‌ها که بعد از عمومیت و محبوبیت VoIP اتخاذ گردید، درآمد 

شرکت ارتباط از راه دور مالک ایالت را کاهش داد.

در اروپای واحد رفتار تهیه‌کنندگان خدمات VoIP یک تصمیم برای هر عضو تعدیل‌کنندهٔ ارتباطات از راه دور ملی ایالت است، که باید از قانون رقابت برای تعریف بازارهای ملی مربوط و 

مناسب استفاده کند و سپس تعیین کند که آیا هر تهیه‌کنندهٔ سرویس در بازارهای ملی آن‌ها "قدرت بازاری عمده" دارد(فلذا موضوع برای تعهد، باید مشخص باشد). معمولاً یک تمایز عمومی بین 

خدمات VoIP روی شبکه‌های مدیریت شده(از طریق اتصالات پهن‌باند) و خدمات VoIP روی شبکه‌های مدیریت نشده(الزاماً، اینترنت) ایجاد می‌شود.

خدمات VoIP که روی شبکه‌های مدیریت شده عمل می‌کنند اغلب یک جایگزین پایدار برای خدمات تلفن PSTN(با وجود مسایل قطع برق و فقدان اطلاعات جغرافیایی) محسوب می‌گردند، 

به‌عنوان یک نتیجه، اپراتورهای دستی(در عمل، اپراتورهای متصدی) که این خدمات را تهیه می‌کنند ممکن است محدودهٔ خودشان را به‌وسیلهٔ التزام کنترل قیمت، یا جداسازی شماره حساب، پیدا 

کنند.

خدمات VoIP که روی شبکه‌های مدیریت نشده عمل می‌کنند اغلب آنچنان از نظر کیفیت فقیر در نظر گرفته می‌شوند که یک جانشین قابل دوام برای خدمات PSTN باشند، به‌عنوان یک نتیجه، 

آن‌ها ممکن است بدون هیچ وظیفهٔ مشخصی تهیه شده باشند، حتی اگر یک تهیه‌کنندهٔ خدمت، "قدرت بازاری عمده" داشته باشد.

در پیش‌نویس رهنمود جامعهٔ اروپا وظایفی که می‌تواند به‌طور مستقل از قدرت بازار وجود داشته باشد شفاف نیست(برای مثال وظیفهٔ پیشنهاد دسترسی به تماس‌های اورژانس)، و اظهارنظر قطعی 

در مورد این‌که هر دو نوع تهیه‌کنندگان سرویس VoIP به‌وسیلهٔ این رهنمود محدود شده‌اند، غیر ممکن است. یک بازبینی در رهنمود اروپا در حال انجام است و باید تا سال ۲۰۰۷ کامل شود.

در هند، استفاده از VoIP قانونی است، اما داشتن Gatewayهای VoIP در داخل هند غیر قانونی است. این به‌طور مشخص به این معناست که افرادی که PC دارند می‌توانند از آن 

برای ایجاد یک تماس VoIP روی هر شماره‌ای استفاده کنند، اما اگر طرف دور یک تلفن معمولی است، Gatewayای که تماس VoIP را برای یک تماس POTS تبدیل می‌کند نباید 

داخل هند باشد.

در UAE، استفاده از هر شکل VoIP، برای وسعتی که وب‌سایت‌های Skype و پروژهٔ جیزمو کار نمی‌کنند، غیر قانونی است.

در جمهوری کره، فقط تهیه‌کنندگان ثبت شده توسط حکومت برای پیشنهاد خدمات VoIP مجاز هستند. غیرشبیه به بسیاری از تهیه‌کنندگان VoIP، و بیشتر آن‌ها نرخ‌های یکسان پیشنهاد 

می‌کنند. خدمات VoIP کره‌ای‌ها به‌طور معمول در نرخ‌هایی شبیه به تماس‌های زمینی اندازه‌گیری و شارژ می‌شوند. تهیه‌کنندگان VoIP خارجی از قبیل Vonage، با موانع بسیار برای 

ثبت نام حکومتی روبرو می‌شوند. این مسئله در سال ۲۰۰۶، هنگامی که تهیه‌کنندگان سرویس اینترنتی خدمات اینترنت شخصی دارای قرارداد برای اعضای نیروهای ایالت‌های متحد کره، مقیم در 

پایانه‌های USFK، تهدید کردند که دسترسی به خدمات VoIP را که به‌وسیلهٔ اعضای USFK به‌عنوان یک راه اقتصادی برای تماس با خانواده‌هایشان در ایالت متحده استفاده می‌شد، مسدود 

می‌کنند، در زمینه‌هایی که تهیه‌کنندگان سرویس VoIP اعضای ثبت نشده بودند، به اوج رسید. یک مصالحه بین USFK و مقامات رسمی ارتباطات از راه دور کره در ژانویهٔ ۲۰۰۷ حاصل 

شد، جایی که اعضای سرویس USFK قبل از یکم ژانویهٔ ۲۰۰۷ به کره می‌رسیدند و امکان تصدیق خدمات ISP بر پایهٔ استفادهٔ اشتراک VoIP مبتنی بر آمریکا، ادامه یابد، اما بعداً 

ورودی‌ها باید از یک تهیه‌کنندهٔ VoIP مبتنی بر کره‌ای استفاده کنند، که به‌وسیلهٔ قرارداد، قیمتی شبیه به نرخ‌های یکدست ارایه شده به‌وسیلهٔ تهیه‌کنندگان VoIP آمریکا، پیشنهاد خواهد کرد.

تلفن IP در ژاپن 

در ژاپن تلفن IP電話، IP Denwa?)IP) به‌عنوان یک سرویس کاربردی تکنولوژی VoIP، به‌عنوان تمام یا یک بخش از خط تلفن در نظر گرفته می‌شود. از سال ۲۰۰۳(شروع 

تلفن IP)، سرویس تلفن IP به اعضای تلفن که آمادگی داشتند، واگذار شد. صدا تنها سرویس تلفن IP نیست، بلکه سرویس تلفن ویدیو نیز وجود دارد. بر اساس قانون تجارت ارتباط از راه 

دور، تقسیم‌بندی سرویس برای تلفن IP، بر سرویس تهیه شده از طریق اینترنت نیز که به هیچ عضو تلفنی واگذار نشده، دلالت می‌کند. تلفن IP به‌طور پایه‌ای، به‌وسیلهٔ وزارت امور داخلی و 

ارتباطات(MIC)، به‌عنوان یک سرویس ارتباط از راه دور در نظر گرفته شده‌است. اپراتورها مجبور به افشای اطلاعات ضروری روی کیفیت، و دیگر مسایل آن و اولویت برای عقد قرارداد با 

مشتریان هستند، و برای پاسخ به شکایات آن‌ها از صمیم قلب، التزام دارند.

بسیاری از تهیه‌کنندگان خدمت اینترنت(ISPها)، خدمات تلفن IP را ارایه می‌دهند. از این رو، تهیه‌کننده، که سرویس تلفن IP را ارایه می‌دهد، "ITSP(تهیه‌کنندهٔ سرویس تلفن اینترنت)" 

نامیده می‌شود. اخیراً، رقابت بین ITSPها، به‌وسیلهٔ انتخاب گزینه‌ای یا مجموعهٔ فروش، همراه با خدمات ADSL یا FTTH فعال شده‌است.

سامانه تعرفهٔ معمولی استفاده شده برای تلفن IP ژاپنی‌ها، به‌شرح عناوین زیر گرایش دارد: • تماس بین مشترکین تلفن IP، محدود شده به همان گروه، اغلب بدون هزینه‌است. • تماس از 

مشترکین تلفن IP به خطوط ثابت یا PHS، بیشتر نرخ ثابت و یکسان روی کل کشور دارد. بین ITSP، هزینهٔ تماس داخلی بیشتر در حد VoIP نگهداری می‌شود. • در صورت واگذاری 

تلفن IP به عضو تلفن معمولی(۰AB – J)، تماس داخلی همانند تلفن معمولی در نظر گرفته می‌شود. • در صورت واگذاری تلفن IP به عضو تلفن ویژه(۰۵۰)، تماس داخلی همانند 

زیر در نظر گرفته می‌شود،

o تماس داخلی بعضی اوقات هزینه‌دار است(و برخی زمان‌ها، بدون هزینه). در حالت بدون هزینه، بیشتر، ترافیک‌ها از طریق اتصال P2P با همان استاندارد VoIP مبادله می‌شوند. وگرنه، 

محاورهٔ مشخص، نیازمند به نقطهٔ گت‌وی VoIP است، که به هزینه‌های اجرایی نیاز دارد.

شماره تلفن برای تلفن IP در ژاپن 

از سپتامبر ۲۰۰۲، MIC تلفن IP را در حالتی که سرویس آن در داخل طبقه‌بندی‌های خواسته شدهٔ مشخص کیفیت می‌افتد، به اعضای تلفن، واگذار کرده‌است. تلفن IP با کیفیت بالا به یک 

عضو تلفن واگذار می‌شود. به‌طور معمول شماره با عدد ۰۵۰ شروع می‌شود. اما هنگامی که کیفیت آنچنان بالاست که مشتری تقریباً نمی‌تواند تفاوت بین آن و یک تلفن معمولی را بیان کند و 

هنگامی که تهیه‌کننده شمارهٔ آن‌را با یک مکان گزارش می‌دهد و اتصال را با امکانات برقراری تماس اضطراری ارایه می‌کند، تهیه‌کننده اجازه دارد یک شماره تلفن معمولی را، که یک شمارهٔ 

"۰AB-J" نامیده می‌شود، واگذار کند.

جزئیات فنی

دو استاندارد اصلی مختلف برای VoIP، استاندارد SIP،IETF و استاندارد H.۳۲۳،ITU هستند. در ابتدا H.۳۲۳ عمومی‌ترین پروتکل بود، اگر چه در "چرخش محلی"، SIP از 

آن پیش افتاده‌است. این مقدمهٔ لازم برای پیمایش بهتر NAT و دیوارهای آتش بود، اگر چه تغییرات اخیر معرفی شده برای H.۳۲۳ این مزیت را جابجا کرده‌است.

به‌هر حال، در شبکه‌های زیرساخت(backbone) تلفن، جایی که هر چیز زیر کنترل عملگر شبکه یا ارتباط از راه دور است، H.۳۲۳ پروتکل انتخابی است. بسیاری از بزرگ‌ترین 

شرکتهای اتصال دهنده، از H.۳۲۳ در مرکز backbone استفاده می‌کنند و خیل عظیم تماس‌گیرندگان که تماس‌های POTS آن‌ها روی VoIP منتقل می‌شود اصلا یا کمتر متوجه آن 

می‌شوند.

جایی که VoIP از میان سوئیچ‌های نرم افزاری انتقال دهندگان متعدد عبور می‌کند، مفاهیم رسانهٔ کامل و نوع علامت‌دهی مهم هستند. در H.۳۲۳، داده، از سه جریان داده به دست می‌آید: 

1)علامت‌دهی تماس H.۲۲۵٫۰ 2)H.۲۴۵ ۳) رسانه. بنابر این اگر شما در لندن هستید، انتقال دهندگان میانی شما در استرالیاست و شما می‌خواهید که با آمریکا تماس بگیرید، پس در حالت 

پروکسی کامل، هر سه جریان نیمی از دور دنیا را طی خواهند کرد و تأخیر بالا(۵۰۰ تا ۶۰۰ میلی ثانیه) و بسته گم شده زیاد خواهد بود. به‌هر حال در حالت نمایندگی علامت‌دهی، جایی که فقط 

جریان‌های علامت‌دهی از طریق تهیه‌کننده وجود دارد، تأخیر، با کاربرد سهل‌تر، به ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلی ثانیه کاهش داده خواهد شد.

یکی از مسایل کلیدی همهٔ پروتکل‌های VoIP سنتی، پهنای باند تلف شدهٔ مصرفی برای سرآیند بسته‌هاست. به‌طور معمول، برای ارسال یک G.۷۲۳٫۱ با روش فشرده سازی صدا ۶/۵ کیلوبیت 

بر ثانیه، به پهنای باند ۱۸ کیلوبیت بر ثانیه مبتنی بر نرخ‌های نمونهٔ استاندارد نیاز است. اختلاف بین ۶/۵ کیلوبیت بر ثانیه و ۱۸ کیلوبیت بر ثانیه سرآیندهای بسته‌است. تعدادی تکنیک‌های 

بهینه‌سازی استفاده از پهنای باند از قبیل منع سکوت و فشرده‌سازی سرآیند وجود دارد. این می‌تواند به‌طور عادی ۳۵% پهنای باند استفاده شده را، ذخیره کند.

تکنیک‌های تهویهٔ VoIP از قبیل TDMoIP می‌تواند سربار پهنای باند را تا دو برابر بیشتر به‌وسیلهٔ انتقال چندتایی پیام‌های محاورات چندگانه که برای همان مقصد عنوان‌گذاری می‌شوند و 

آن‌ها را به‌داخل همان بسته‌ها کپسول می‌کند، کاهش دهد. زیرا سربار سرآیند بسته، بین بسیاری جریان‌های هم‌زمان تسهیم شده‌است، TDMoIP می‌تواند نزدیک به هزینهٔ کیفیت شنیداری، یک 

سربار سرآیند بستهٔ بر هر جریان، فقط در حدود ۱ کیلوبیت بر ثانیه را پیشنهاد دهد.


برچسب ها : فیلم های آموزشی سیسکو cisco , آموزش سیسکو , آموزش cisco , آموزش قدم به قدم دوره های سیسکو , مدارک بین المللی سیکسو , دوره های cisco ,
دسته بندی : مقاله های سیسکو|آموزش سیسکو|آموزش cisco|دانلود مقاله رایگان سیسکو .. تعداد مقاله های این بخش ,
 

آخرین مطالب

» سیسکو دو مدل‌ ارتقایافته از سوییچ‌های خود یکی از سری Director-class و دیگری Multiservice را معرفی کرد ( شنبه 13 مهر 1392 )
» آموزش CCDP,فیلم های آموزشی CCDP,ازمون سیسکو دوره CCDP,آزمون 642-871 سیسکو,فیلم های آموزشی CCDP ARCH_642-871 ( چهارشنبه 29 خرداد 1392 )
» آموزش CCNP Security VPN,فیلم های آموزشی CCNP Security VPN,آموزش CCNP-VPN فیلم های آموزشی ccnp vpn,آموزش 642-648,فیلم های آموزشی آزمون سیسکو دوره ccnp آزمون 642-648 ( یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 )
» آموزش CCIE,فیلم های آموزشی CCIE,آموزش تصویری CCIE, آموزش CCIE-Practice.Lab.Video.Walkthrough آموزش,21ساعت آموزش CCIE ( سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 )
» آموزش CCIE,فیلم های آموزشی CCIE,آموزش تصویری CCIE, آموزش CCIE-routering and switching آموزش,25ساعت آموزش CCIE ( سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 )
» آموزش CCDA ,فیلم های آموزشی CCDA ,آموزش تصویری CCDA ,آموزش exam 640-863 آموزش,9 ساعت آموزش CCDA ( پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392 )
» آموزش ccvp,فیلم های آموزشی ccvp,آموزش تصویری CCVP,آموزش exam 642-642 QOS آموزش,9 ساعت آموزش CCVP,آموزش CCVP 642-642 QOS Quality Of Service,آموزش QOS سیسکو ( پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392 )
» آموزش CCSP,فیلم های آموزشی CCSP,آموزش تصویری CCSP,آموزش exam 642-524 آموزش,12 ساعت آموزش CCSP,آموزش SNAF Securing Networks With ASA Fundamentals,پکیج آموزش سیسکو آموزش CCSP ( پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392 )
» آموزش CCSP,فیلم های آموزشی CCSP,آموزش تصویری CCSP,آموزش exam 642-504 آموزش,10 ساعت آموزش CCSP,آموزش SNRS Securing Networks With Cisco Routers And Switches,پکیج آموزش سیسکو آموزش CCSP ( پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392 )
» آموزش ccvp,فیلم های آموزشی ccvp,آموزش تصویری CCVP,آموزش exam 642-444 cvoice آموزش,18 ساعت آموزش CCVP,آموزش 642-444 CIPT Cisco IP Telephony ( پنجشنبه 12 اردیبهشت 1392 )
» ios روترسیسکو,تمام ios های روتر سیسکو,بانک ios سیسکو,سیسکو ios ios سیسکو,سیسکو ios 1700 ios سیسکو,سیسکو ios 2610 ios سیسکو,سیسکو ios 2613 ios سیسکو,سیسکو ios 2610xm-2611xm ios سیسکو,سیسکو ios 2691 ios سیسکو,سیسکو ios 3620 ios سیسکو,سیسکو ios 3640 ios سیسکو,سیسکو ios 3660 ios سیسکو,سیسکو ios 7200 ios سیسکو,دانلود ios سیکسو ( یکشنبه 1 اردیبهشت 1392 )
» آموزش CWNE ,CWNE چیست؟,فیلم های آموزشی CWNE ,شبکه های بیسیم CWNE ,مدرک CWNE چیست,مقاله CWNE ,آموزش تصویری CWNE آموزش ,آموزش CCertified Wireless Network Expert ,آموزش شبکه های بی سیم ( سه شنبه 27 فروردین 1392 )
» آموزش CWAP ,CWAP چیست؟,فیلم های آموزشی CWAP ,شبکه های بیسیم CWAP ,مدرک CWAP چیست,مقاله CWAP ,آموزش تصویری CWAP آموزش ,آموزش Certified Wireless Analysis Professional ,آموزش شبکه های بی سیم ( سه شنبه 27 فروردین 1392 )
» آموزش CWDP ,CWDP چیست؟,فیلم های آموزشی CWDP ,شبکه های بیسیم CWDP ,مدرک CWDP چیست,مقاله CWDP ,آموزش تصویری CWDP آموزش ,آموزش Certified Wireless Design Professional,آموزش شبکه های بی سیم ( سه شنبه 27 فروردین 1392 )
» آموزش CWSP ,CWSP چیست؟,فیلم های آموزشی CWSP ,شبکه های بیسیم CWSP ,مدرک CWSP چیست,مقاله CWSP ,آموزش تصویری CWSP آموزش ,آموزش Certified Wireless Security Professional ,آموزش شبکه های بی سیم ( سه شنبه 27 فروردین 1392 )
» آموزش CWNA ,CWNA چیست؟,فیلم های آموزشی CWNA ,شبکه های بیسیم CWNA ,مدرک CWNA چیست,مقاله CWNA ,آموزش تصویری CWNA آموزش ,آموزش Certified Wireless Network Administrator,آموزش شبکه های بی سیم ( سه شنبه 27 فروردین 1392 )
» آموزش CWTS ,CWTS چیست؟,فیلم های آموزشی CWTS ,شبکه های بیسیم CWTS ,مدرک CWTS چیست,مقاله CWTS ,آموزش تصویری CWTS آموزش ,آموزش Certified Wireless Technology Specialist,آموزش شبکه های بی سیم ( سه شنبه 27 فروردین 1392 )
» آموزش پروتکل pop3 آموزش ,آیا میدانید پروتکل pop3 چیست,اطلاعات کامل در مورد پروتکل pop3 و imap, پروتکل pop3 توضیح,نحوه ی عملکرد پروتکل pop3,درباره pop3,آموزش پروتکل IMAP آمورش ,آیا میدانید پروتکل IMAP چیست, پروتکل IMAP چیست,نحوه ی عملکرد پروتکل IMAP ,درباره پروتکل IMAP ( دوشنبه 26 فروردین 1392 )
» آموزش پروتکل MIME ,آیا می دانید پروتکل MIME چیست؟, پروتکل MIME چیست؟,پروتكل ترکیبی چیست؟,پروتکل MIME ,درباره پروتکل MIME ( دوشنبه 26 فروردین 1392 )
» آموزش پروتکل H323 ,آیا می دانید پروتکل H323 چیست؟, پروتکل H323 چیست؟,پروتكل ترکیبی چیست؟,پروتکل H323 ,درباره پروتکل H323,پروتکل H245 چیست؟,پروتکل H225RAS چیست؟,پروتکل RTCP چیست ؟,پروتکل H225 چیست؟ ( دوشنبه 26 فروردین 1392 )
» آموزش پروتکل RDP ,آیا می دانید پروتکل RDP چیست؟, پروتکل RDP چیست؟,پروتكل ارتباط از راه دور چیست؟,پروتکل RDP ,درباره پروتکل RDP,آموزش تغییر شماره پورت Remote Desktop ,آموزش کامل Remote Desktop,آموزش کامل ریموت دسکتاپ ( دوشنبه 26 فروردین 1392 )
» آموزش پروتکل SMTP ,آیا می دانید پروتکل SMTP چیست؟, پروتکل SMTP چیست؟,پروتكل انتقال پست الكترونیكی چیست؟,پروتکل SMTP ,درباره پروتکل SMTP,پروتکل ارسال ایمیل گروهی ( دوشنبه 26 فروردین 1392 )
» آموزش پروتکل SNMP ,آیا می دانید پروتکل SNMP چیست؟, پروتکل SNMP چیست؟,پروتکل مدیریت شبکه چیست؟,پروتکل SNMP ,درباره پروتکل SNMP ( دوشنبه 26 فروردین 1392 )
» آموزش پروتکل SOAP,آیا می دانید پروتکل SOAP چیست؟, پروتکل SOAP چیست؟,پروتکل دسترسی آسان به اشیاء چیست؟,پروتکل SOAP ,درباره پروتکل SOAP,پروتکل مربوط و مبتنی بر xml,پروتکل Simple Object Access Protocol - SOAP چیست ( دوشنبه 26 فروردین 1392 )
» آموزش پروتکل SSH,آیا میدانید پروتکل SSHچیست؟, پروتکل SSHچیست؟,پوسته امن چیست؟,پروتکل SSH,درباره پروتکل SSH,دربارهSSH1 یا SSH-1 و SSH2 یا SSH-2,پروتکل پوسته امن,پروتکل Secure Shell چیست ( دوشنبه 26 فروردین 1392 )
» آموزش پروتکل Telnet,آیا میدانید پروتکل Telnet چیست؟, پروتکل Telnet چیست؟,تِل‌نت چیست؟,پروتکل Telnet ,درباره پروتکل Telnet ,درباره Telnet 5250, ( دوشنبه 26 فروردین 1392 )
» آموزش پروتکل TLS/SSLپروتکل امنیت لایه انتقال,آیا میدانید پروتکل امنیت لایه انتقال چیست؟, پروتکل TLS/SSL چیست؟,لایهٔ سوکت‌های امن,اس‌اس‌ال چیست؟,پروتکل TLS,درباره پروتکل ssl ( دوشنبه 26 فروردین 1392 )
» آموزش VLAN Trunking Protocol آموزش,آموزش vtp آموزش ,آموزش Trunking آموزش ,دستورات Trunking ,فرامین Trunking ,کانفیگ Trunking,دستورات vtp ,فرامین vtp ,کانفیگ vtp ( دوشنبه 26 فروردین 1392 )
» آموزش ccna آموزش ,فیلم های آموزشی ccna cisco ( یکشنبه 27 اسفند 1391 )
» ایجاد Vlan در سوئیچ های Cisco,آموزش زدن vlan در سوئیچ,آموزش vlan بندی در سیسکو,آموزش فرامین vlan در سوئیچ سیسکو, شبکه فهرست مطالب در مورد نویسنده اساتید محترم پیوندهای مفید ۱) ایجاد Vlan در سوئیچ های Cisco, تعریف وی لن در سوئیچ,ایجاد وی لن در سیسکو,اختصاص پورت به Vlan,نمایش وضعیت Vlan ها, ( شنبه 19 اسفند 1391 )
 
 

آموزش CCIE-Practice.Lab.Video.Walkthrough آموزش خرید پستی آموزش سیسکو آموزش CCIE آموزش CCNP Security VPN v2.0 642-648 آموزش دانلود فیلم آموزشی CCIE دانلود خرید پستی سیسکو سیسکو دو مدل‌ ارتقایافته از سوییچ‌های خود یکی از سری Director-cl فیلم های آموزش CCNP دوره CCNP آموزش cisco فیلم های آموزشی CCIE فیلم های آموزشی ccvp آموزش CCSP آموزش تصویری CCSP آموزش Implementing Clientless SSL VPNs آموزش آموزش CCDP آموزش ccnp vpn آموزش CCIE-routering and switching آموزش فیلم های آموزشی سیسکو cisco آموزش Virtual Private Networks (VPNs) Gettin آموزش آموزش Plugging into the PKI آموزش درباره شرکت سیسکو آموزش ارتباط به سویچ سیسکو دانلود فیلم آموزشی سیسکو CCIE آیا می دانید نحوه اتصال به یک سویچ سیسکو چگونه است؟ آموزش پیکر بندی SWITCH 25ساعت آموزش CCIE فیلم های آموزشی CCDP ARCH_642-871 آموزش تصویری CCVP ازمون سیسکو دوره CCDP آموزش قدم به قدم CCIE آموزش کامل CCIE در سیسکو آموزش کانفیگ سویچ سیسکو خرید پستی آموزش سیسکو خرید پستی آموزش CCIE دانلود مقاله کامل آموزش اتصال به یک Cisco Switch و پیکربندی آن فیلم های آموزشی CCDP آزمون 642-871 سیسکو فیلم های آموزشی CCSP آموزش تصویری CCIE آموزش سیسکو آموزش پروتکل IMAP آمورش آموزش ASA VPN Options آموزش آموزش SSL and IPsec Technologies آموزش آموزش CCNP آموزش Enterprise Composite Network Model Essentialsآموزش آموزش تصویری تنظیمات اتصال به سویچ سیسکو آموزش CCNA آموزش CCDA آموزش CCVP آموزش CCIE آموزش Cisco AVVID Framework Essentialsآموزش آموزش CCDE